Esencan Hastanesi Facebook Sayfası Esencan Hastanesi Twitter Sayfası Esencan Hastanesi Instagram Sayfası Esencan Hastanesi Harita Esencan Hastanesi Telefon
444 0 212
Bilgi ve Randevu

iş yerinde stresli genç bir bayan

İşimiz günlük hayatımızın önemli bir kısmını oluşturur. İş yerinde yaşanan stres dikkate alınmaz, görmezden gelinirse kişinin yaşamının birçok alanını (aile hayatı, sosyal yaşamı gibi) etkilemeye başlar. İş yerindeki stres muhakkak ki çalışma koşulları ile ilişkilidir. Ancak mükemmeliyetçi, kaygılı kişilik özellikleri gibi bireysel faktörler de bir o kadar etkilidir.

İş stresi kişide hem ruhsal hem bedensel problemlere sebep olabilmektedir. Görmezden gelindiğinde depresyon, kaygı bozuklukları, sosyal içe çekilme, aşırı sinirlilik, isteksizlik, hevessizlik gibi ruhsal belirtiler ile uykusuzluk, baş ağrısı, sindirim sistemi ile ilgili sıkıntılar gibi bedensel yakınmalar ortaya çıkabilmektedir.

İş stresiyle baş edebilmek için;

  • Öncelikle iş yerindeki görev ve sorumluluklarınız ile sizin kendinizden beklentileriniz arasında bir denge kurabilmeniz gerekir. Bazen kişinin kendine aşırı yüklenmesi, beklentilerin üstüne çıkmaya çalışması söz konusu olabilmektedir. Kendi kapasitenizin farkında olabilmeli ve gerçekçi hedefler koyabilmelisiniz.
  • Her şeyi kontrol altında tutmanın mümkün olmadığı kabul edilmeli, sizin dışınızda gelişen durumlara, hatalara karşı açık olabilmelisiniz. Oluşan hatalar sizden kaynaklıysa bunun sebebini bulmaya çalışmalı ve tekrarlanmasının önüne geçmeye çalışmalısınız. Eğer hata çalışılan kurum kaynaklıysa bunu gerekli birimlerle paylaşmalısınız.
  • Aynı kurumda çalıştığınız kişilerle ilgili çatışmalarda olumlu iletişim kurma yollarını öğrenmeye çalışmalı, kendinizi anlatmaya çabaladığınız kadar karşınızdakinin duygularını ve fikirlerini de dikkate almaya çalışmalı ve yapıcı olarak sorunun çözülmesine odaklanmalısınız.
  • İşinizin günlük hayatın büyük bir kısmını kaplıyor olması kendinize hiç vakit ayıramayacağınız anlamına gelmez. En azından günde 20 dk. inzivaya çekildiğiniz, kendinizi dinlendirdiğiniz bir an yaratmak mümkündür. Yürüyüş, müzik dinlemek, işle alakalı olmayan bir kitap okumak, meditasyon gibi sizi rahatlatabileceğini düşündüğünüz herhangi bir aktiviteye gün içinde kısa süreli bile olsa zaman ayırabilmek olumlu etki yaratacaktır.
  • Sadece iş doyumu ruhunuzu beslemeye yetmez. Sevdiğiniz insanlarla vakit geçirmek, iletişimde olabilmek ruhunuza iyi gelecek, yaşamın diğer alanlarına da yansıyacaktır.
  • Düzenli uyku, düzenli beslenme ve sporun hem beden hem ruh sağlığı üzerindeki olumlu etkilerini görmezden gelmek mümkün değildir. Bu yüzden olabildiği kadar yaşamımıza bunları dahil etmek gerekir.
  • Eğer kendi başınıza denediğiniz hiç bir yol sizi çözüme ulaştırmıyorsa, kaldırabileceğinizden fazla stresin size yüklendiğini hissediyorsanız işinizle ilgili bir karar verme aşamasında olabilirsiniz. Daha sağlıklı düşünerek bir karar verebilmek ve stresin ruhunuz ve bedeniniz üzerindeki hasarlarını iyileştirebilmek için profesyonel bir destek almanız sizin için en doğru yol olacaktır.

Psk. Nayime SÖNMEZ
Psikolog

 

ONLINE İŞLEMLER